اگر تفنگی داشتم… اثر دیانا جونز

اگه من تفنگی داشتم
تو الان مرده بودی
یه گوله حروم قلبت شده بود
یکی هم پکونده بود اون مخت رو
اگه من تفنگی داشتم
جای انگشتامو از رو تمومِ ملحفه‌ ها برده بودم

برات هم تو دل این زمینهای غریب و سرد، یه چاله می‌کندن و
یه مشت هم خاک می‌پاچیدن رو گورت
تو رو چال می کردنت تو دل این زمینهای غریب و سرد
تا من امشب سرِ راحت به بالینم بگذارم…

اگه یک تفنگ می‌داشتم
هیچ کسی گریه و زاری نمی‌کرد
واسه مردن تو، هیچ آدمی افسوس نمی‌خورد
همونجا ولت می‌کردم با همون انگشتر نکبتی که تو دستته
دیگه حتی اسمت هم از خاطرم خط میزدم
همه چیز رو ول می‌کردم به امان کردگار

اگه یه تفنگ می‌داشتم
سر میذاشتم به بیابون
اگه یه تفنگ می‌داشتم
دل میدادم به دلِ جاده دور…

اگه من تفنگی داشتم
دل میدادم به دلِ جاده دور…

از  اینجا  یا  از  اینجا   دریافت کنید (4.2MB)
ژانر: موسیقی محلی، آمریکانا، کانتری

دیانا جونز، آهنگساز و خوانندۀ  سبک کانتری  آمریکایی است. او در کودکی توسط خانواده ای به فرزندی قبول شد. دیانا در نوجوانی خانواده را ترک گفت و با تلاش بسیار بر مشکلاتی که بر سر راه دخترکی نوجوان قرار داشت فائق آمد و  در کالج سارا لورنس مشغول به تحصیل شد. در اواخر دهۀ 80 او خانوادۀ اصلی خود را در تنسی یافت. ارتباط او با ریشه های خانوادگی و به خصوص پدربزرگش او را به موسیقی محلی کوه نشینانِ شرق تنسی علاقمند کرد.
او در دهۀ نود پس از رهایی از یک حادثۀ تصادف، به کار موسیقی مقامی شرق آمریکا پرداخت و با تکیه بر صدای خاص خود و اشعار تغزل گونه اش، کارهایی برجسته خلق کرد. از او به عنوان «بهترین آهنگساز موسیقی محلی آمریکایی که مردم حتی اسمش را نشنیده اند» نام برده اند.
او با آلبوم  My Remembrance of You در سال 2006 توجه فراوانی جلب کرد. دیانا به نواختن گیتار، ماندولین و ویلون توانا است و  اکنون در نشویل زندگی می کند.

2 پاسخ به “اگر تفنگی داشتم… اثر دیانا جونز

  1. پرواز 04/08/2011 در 1:39 ب.ظ.

    چقدر قشنگ ترجمه كرده بودي ممنون

    دوست داشتن

پاسخی بگذارید

