چگونه یک نویسندۀ بزرگ متولد می‌شود

مادرم خواندن و نوشتن بلد نبود، اما زنی ظریف، حساس و نیک‌اندیش بود. همه‌ی مادران، بهترین زنانِ دنیا هستند. مادرِ من نیز، به خاطر اینکه مادرِ من بود، بهترین زن دنیا بود.
یک روز از باغچه گلی چیدم و برای مادرم آوردم. مادرم خوشحال شد و گفت:
– بریم چند تا گل دیگه هم بچینیم!
به باغچه آمدیم. او گلی را به من نشان داد و گفت:
– ببین چه گلِ قشنگیه… گل ها هم جان دارند و برای خود زندگی می‌کنند… اگر بچینیش حیوونکی می‌میره. رو شاخه جلوه‌اش خیلی بیشتره. توی ظرف چندان جلوه و زیبایی ندارن…
بر سرِ هر گلی که می‌رسیدیم، بر می‌گشت و به من می‌گفت:
– اگه حیفت نمیاد بچینش!…
هر چیز خوبی که دارم، از مادرم دارم.

(بخشی از دفتر اول زندگینامه‌ی عزیز نسین، نویسندۀ شهیر ترکیه‌ای)

پاسخی بگذارید

